這幾天廣播聽到這首歌,有給他感動到,這是林俊傑去年的作品,原本不知歌詞的意思,找來分享給大家~




Cries In A Distance 遠處的哭泣
詞/曲:林俊傑

Cries in a distance
遠處的哭泣
Can't stop the tremble
止不住的顫抖
I just awaiting my turn
Hiding will never
我只是在等待著何時會輪到我
Save me forever
躲藏沒有用
The guns gonna get me for sure
槍一定會擊中我



Dear God I pray why won't you be my friend
親愛的上帝啊!我祈禱~為什麼你不是我的朋友
Come to me and take my hand
來到我身邊拉住我的手
Like mama would say
像媽媽一樣說
Everything will be okay
一切都會好的



All I hear is 3 2 1
我只聽到3 2 1
The scream from the guns
槍發出的尖叫聲
And then 1 by 1
然後一個接一個
No one gets to run
沒有人能逃脫
Someone's dad or mom
Sister,brother and son

一個人的爸爸媽媽姐妹兄弟兒子



No...no



All I feel is 1 2 3
我只聽到123
My tears start to bleed
我的眼淚開始流
Smell of roses on my feet
腳下有玫瑰的香氣(暗喻血吧)
I feel sore...
我感到了疼痛
I fall...
我倒下
I call...
我呼叫
I crawl...
我在地上爬

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 尾崎貓 的頭像
    尾崎貓

    尾崎貓 OzakiCat

    尾崎貓 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()